fredag 7. november 2014

Skille mellom jobb og privat

Å skille mellom jobb og privatliv er viktig Egenomsorg. Ofte kan dette være svært vanskelig. Mange tar med seg jobb hjem eller tar med seg bekymringer fra jobben hjem. For de av oss som jobber hjemmefra kan skillet bli enda vanskeligere. Hva er jobb og hva er privatliv? Når er vi på jobb og når har vi privatliv? Dette er et kjempestort problem for mange. Ofte kan det være lurt å visualisere en grense mellom de to verdenene. For eksempel kan det å gjøre veien fra jobben og hjem til en symbolsk handling, være noe som kan hjelpe. Jeg pleier noen ganger å gjøre det når jeg kjører eller går hjem fra en jobb, at jeg ser for meg at når jeg fjerner meg mer og mer fra arbeidsstedet legger jeg fra meg mer og mer av jobben og tankene rundt denne bak meg, så når jeg kommer hjem har jeg lagt alle tankene og bekymringene om jobben bak meg. Og når jeg har jobbet hjemme drar jeg og henter ungene fra skole og barnehage og ser for meg det samme på denne vegen.  Hva gjør du for å skille mellom jobb og privatliv?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar