fredag 26. august 2016

Ny høst nye vaner. Lag deg gode vaner som lader deg opp. Det er god egenomsorg det!

Nå er en sommer på hell, skoleferien ihvertfall. En ny høst begynner. Et nytt skoleår.  Det er nesten som over nyttår. Vi begynner på mange måter på nytt etter ferien.

Ny høst betyr mulighet for å lage nye vaner.  Nye vaner som kan gjøre deg godt. Nye vaner for å ta bedre omsorg for deg selv.

Ny høst gir oss mulighet til å tenke litt nytt. Lage seg noen nye vaner.
For vi blir faktisk vanene våre. Det vi gjør helt automatisk, hver dag eller flere ganger om dagen. Det utgjør mye av den vi er.

Noen ganger "blir det bare sånn" fordi vi går i de samme sporene som før og tenker ikke noe videre over det. Men når vi går inn i en ny høst har vi faktisk mulighet til å gjøre noen nye valg, lage oss noen nye vaner.
Som kan bli en del av oss hvis vi bare gjør dem mange nok ganger.

Denne høsten skal jeg lage meg nye vaner om hvordan jeg kan ta enda bedre vare på meg selv, mitt egenverd og min tid
Jeg vil skape meg vaner som gir meg mer struktur i livet mitt. Det trenger jeg.

Som for eksempel faste tider for når jeg står opp og når jeg legger meg. Jeg vet at kroppen min fungerer best når jeg gir den 8 timer søvn, så jeg vil gi den det.


 Men jeg vil også velge å bruke mer tid på det som gjør meg glad. Mer tid på å gjøre ting jeg liker som skal bli mine nye vaner.
For eksempel elsker jeg å danse. Så jeg stsrter nå dagen med å danse. Da får jeg god trim, får kroppen i aktivitet og får gjøre noe jeg elsker!

En tredje god vane jeg skal implementere denne høsten er å gjøre noe kreativt hver kveld.

Det er god opplading å gjøre ting du liker. Ting som gjør deg glad og som du gjør for deg selv. Som gir deg noe ekstra :-)

Hvilke gode vaner vil du skape deg i høst?
Velg gode vaner som kan lade deg opp!!

Fordi du blir den beste versjonen av deg selv når du lader deg opp og setter av tid til deg.  Telefonen din, pc 'en og nettbrettet setter du på lading ikke sant?

Min første utfordring til deg denne høsten er å finne 3 nye vaner som kan lade deg opp!! 

Minst en av dem skal være ting du gjør hver dag.

Tar du utfordringen?

Du vil få mange tips til hvordan lade opp her på bloggen i løpet av høsten om du trenger litt inspirasjon ;-) Så følg med:-)

Men inntil videre er det opp til deg selv å finne dine 3 måter å lade opp deg selv på slik at du kan være din beste versjon for deg selv og de rundt deg



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar